ניהול תוכן

ביל גייטס הוא שקבע בשנת 1996 את האימרה – התוכן הוא המלך (Content is King) ומאז ועד היום, זה דווקא הופך יותר ויותר נכון.

קידום אורגאני נשען על צלע משמעותית אחת שהיא התוכן באתר (לצד קישורים חיצוניים). גם אם התוכן אינו ערובה בלעדית להצלחה פנומנאלית של האתר (כי בסופו של דבר, אתר מצליח הוא לא אתר שיש בו הרבה תוכן – אלא אתר שיש בו הרבה גולשים, ואנחנו מקווים שתוכן טוב יזרים פנימה את הגולשים) התוכן הוא פשוט MUST – גם להזרמת גולשים לתוך האתר, וגם יצירת עניין באתר ורושם חיובי על הארגון.

תוכן איכותי מעביר בצורה ברורה, קולחת, ונעימה לקריאה, את המסר שהארגון מעוניין להעביר, ומבסס את אסטרטגיית הקידום של החברה לפי ביטויי מפתח.

שירות ניהול תוכן יתחיל מביסוס אסטרטגייה להוספת תוכן, על פי ביטויי מפתח או מחקר ביטויי מפתח, ניתוח השוק, מצב האתר והמתחרים, והתקציב.

לאחר מכן, נדאג להזרמה שוטפת של תכנים לאתר, בצורה שתאפשר לאתר להמשיך לבסס מעמד בביטויי מפתח נבחרים.

תוכן אינפורמטיבי ותוכן שיווקי

בגדול, אפשר לחלק את תצורות התוכן באתר לשתיים:

סוג אחד של תוכן מספר ללקוח על המוצרים, השירותים והנתונים הרלוונטיים לארגון (מאמרים אינפורמטיביים);

והסוג השני מציג ללקוח מדוע כדאי לו לפנות דווקא אליכם על מנת לקבל מוצרים ושירותים אלה (תכנים שיווקיים)

התכנים השיווקיים מתייחסים בדרך כלל לארגון, ליתרונות ולייחוד שלו, לאני מאמין שלו ולסיבות בגינן דווקא הוא מתאים בדיוק לאותו לקוח אקראי שבדיוק קורא באתר שלכם. תכנים שיווקיים נמצאים בדרך כלל בדפים מרכזיים באתר (כמו גם בחומרים לדפוס, דפי נחיתה, קטלוג מוצרים, וכדומה).

המאמרים המספקים נפח לאתר ומאפשרים ללקוח למצוא מענה לכל שאלה בו, הם מאמרים אינפורמטיביים העוסקים בנושא מרכזי, הם בדרך כלל אינם מתארים (ברובם לפחות) את החברה אלא את המוצר או השירות, ופעמים רבות הם נכתבים לאור ביטויי מפתח לקידום.

נשמח להציע לכם כתיבה איכותית גם של מאמרים מן הסוג הראשון וגם של כאלה מהסוג השני.

אם יש לי תוכן טוב – העבודה שלי נעשתה?

תוכן טוב באתר הוא נקודת התחלה מצויינת, אבל – חשוב לדאוג לסביבה איכותית על מנת להשאיר את הגולשים באתר ולאפשר להם למלא אחר "מטרות" (Goals) שיהפכו את האתר שלכם לרווחי (כמו – הרשמה לרשימת התפוצה, ביצוע רכישות או מילוי טפסים באתר, יצירת קשר עם העסק, וכדומה). על מנת להשיג את המירב מהנכס המקוון שלכם, עליכם לדאוג לתוכן איכותי, מעודכן ורלוונטי, ביחד עם הגדלה של יחס ההמרה של המבקרים באתר ויצירת קישורים ושיתופי פעולה עם אתרים מתמחים אחרים.